Dr. Komaroff’s webinar biedt hypothese, actueel onderzoek en hoop

8 december 2016, Dr. Komaroff’s webinar biedt hypothese, actueel onderzoek en hoop

In een webinar, gehouden door de Solve ME/CFS Initiative op 10 november, presenteerde Dr. Anthony Komaroff zijn hypothese over de oorzaak van ME/cvs en vijf populaire gebieden van huidig ME/cvs onderzoek. Komaroff, Simcox-Clifford-Higby professor in de geneeskunde aan de Harvard Medical School en hoofdarts aan het Brigham and Women’s Hospital, heeft minstens 240 artikelen en hoofdstukken in boeken gepubliceerd, waarvan velen over ME/cvs.

Hij bevestigde dat er op onderzoek gebaseerd bewijs is voor biologische afwijkingen bij ME/cvs, verwijzend naar rapporten van het Institute of Medicine uit 2015 en van hetNational Institutes of Health uit 2014. Hij verklaarde: ‘Dit is niet een hoofdzakelijk psychische aandoening.’

Zijn hypothese is dat de oorzaak van ME/cvs er één van verscheidene infectieuze agentia is, welke leiden tot chronische, lichte hersenontstekingen, beïnvloed door het immuunsysteem en de darmfunctie. Hij zei: ‘Verschillende agentia waarvan aangetoond is dat ze ME/cvs kunnen activeren, kunnen niet volledig vernietigd worden door het immuunsysteem.’

Komaroff vatte ook concepten en bevindingen samen uit vijf onderzoeksgebieden: hersenen, inspanning en post-exertionele malaise, immuunsysteem, energiemetabolisme en epigenetica.

BijlageGrootte
Dr Komaroffs webinar provides his hypothesis hot reserach and hope.pdf795.71 KB