Lees ME 29

Lees ME 29 is verschenen!

Bekijk hier de beknopte webversie

En daar zaten we dan, na een race tegen de klok om de voorgaande Lees ME  op tijd te kunnen verzenden, zonder inspiratie. Maar, zoals het vaak gebeurt, was dat ene woord – inspiratie - de sleutel tot het thema van deze Lees ME. Zo simpel maar tevens ook zo veelzeggend.

Maar ja, met wie en wat vullen we dat dan in? Al snel stroomde ons ideeënbestandje vol en konden we aan de slag. Het eerste idee was de hobby van Shandri, die haar prachtige geluksteentjes met de hand beschildert en bewerkt. Haar idee erachter is zo inspirerend dat ze van ons direct een ereplaats kreeg op het voorblad en een artikel onder de rubriek ME&Hobby. Shandri zegt van zichzelf: ‘Ik ben vooral chronisch positief’.

Maar waardoor kun je nog meer geïnspireerd raken? ‘Door te geven’, tipte Yolanda ons en schreef: ‘Laat je hart spreken en bezorg bekenden en onbekenden een kleine verrassing. Dat hoeft niet iets materieels te zijn. Een complimentje delen kan al voldoende zijn.’

Voor de rubriek ME&Kinderen werd Nienke geïnterviewd over de beslissing van haar en haar man Sven om bewust voor een kindje te kiezen. Van hun lieve vrolijke meisje Jade genieten zij nu iedere dag. De vervulling van hun kinderwens hebben zij door ME niet hoeven te laten. Nienke’s ervaring kan mogelijk een bron van inspiratie zijn.

Raken deden Wim en zijn vrouw ons. Allebei hebben zij een ernstige vorm van ME. Hij vertelde ons waar hij zijn dagelijkse kracht en inspiratie vandaan haalt. Wim gelooft dat liefde de bron is van het leven en angst de vernietigende kracht. Het is dus de liefde die hem de kracht geeft deze vreselijke ziekte te doorstaan.

De hoofdboodschap van ons thema, door even dat ene woord binnen te laten komen, bleek ‘DELEN’. Geluk delen, complimenten delen, wensen delen, liefde delen en daarmee elkaar inspirerend raken.

Een los nummer van Lees ME kost €5,50 inclusief verzendkosten binnen Nederland.
Voor uw bestelling gaat u naar: www.mijnwebwinkel.nl/winkel/mecvsvereniging

Wilt u voortaan de nieuwe nummers automatisch in uw brievenbus ontvangen én de ME/cvs Vereniging ondersteunen in haar activiteiten voor ME-patiënten? Word dan lid van de ME/cvs Vereniging: www.me-cvsvereniging.nl/formulier/aanmelden-lid

BijlageGrootte
Verenigingsversie leesME 29.pdf1.02 MB