Lees ME 30

Lees ME 30 is verschenen!
Lees hier de beknopte webversie

Dit is alweer de dertigste editie van Lees ME. Het thema zelfcompassie loopt als een rode draad door dit nazomernummer. Een thema waar we vaak helemaal niet zo bij stil staan in ons dagelijks leven, maar dat juist zo ontzettend belangrijk is, vooral in het leven van een chronisch zieke.

In Sprokkelnieuws treft u een uitgebreide samenvatting van de Invest in ME-conferentie waar internationale experts in juni verslag deden van de huidige stand van zaken.

In Wetenschap leest u meer over de darmstudies van Columbia en Simmaron Reserach aan de hand van een interview met Ian Lipkin door Cort Johnson.

Mieke duikt voor de boekbespreking, geheel volgens thema, in het boek ‘zelfcompassie’ van Kristin Neff. Meer over zelfliefde in relatie tot ME vertelt Doris u op pagina 9.

Aandacht is er voor Wereld ME Dag 2017, de dag waarop men internationaal liefdevol de handen ineen slaat. Anny en Wendy vertellen openhartig over hun vakantiegevoel.

In de rubriek Complementair geeft Arjen Speksnijder zijn visie op de mogelijkheid van verantwoord bewegen voor ME-patiënten en welke therapieën daarvoor geschikt zouden kunnen zijn.

ME&Kinderen informeert u over de organisatie No Isolation die het voor kinderen met ME mogelijk maakt vanuit bed onderwijs te volgen door middel van het nieuwe robotje AV1.

De columns zijn deze keer sterk vertegenwoordigd. Naast onze vaste columnisten Floor, Monique en Rinus schreef Patricia een smakelijke gastcolumn voor ons met als thema ‘ME-blunder’.

Rinus schreef zijn laatste ‘Spreuk’ voor Lees ME. Rinus gaat al bijna vanaf de start van Lees ME mee, en gaat nu met een welverdiend pensioen. Voor zijn jarenlange liefdewerk danken wij hem met heel veel compassie, we zullen zijn unieke inbreng missen. Als eerbetoon vindt u in ‘In the Spotlight’ een interview met hem door Yolanda.

Ellen, Gea, Monique en Pauliene

Een los nummer van Lees ME kost € 5,50 inclusief verzendkosten binnen Nederland.
Voor uw bestelling gaat u naar: www.mijnwebwinkel.nl/winkel/mecvsvereniging

Wilt u voortaan de nieuwe nummers automatisch in uw brievenbus ontvangen én de ME/cvs Vereniging ondersteunen in haar activiteiten voor ME-patiënten? Word dan lid van de ME/cvs Vereniging:  http://me-cvsvereniging.nl/lid-worden