Orthostatische Intolerantie test

10 januari 2017, Eenvoudige manier om Orthostatische Intolerantie te onderzoeken

Orthostatische Intolerantie (OI) is een verzamelterm die wordt gebruikt om abnormale autonoom zenuwstelsel reacties op orthostatische prikkels te omschrijven. Orthostatische Hypotensie (OH), neuraal gemedieerde hypotensie (NMH) [of neurogene hypotensie] en postureel orthostatisch tachycardie syndroom (POTS) zijn termen die worden gebruikt om varianten te beschrijven van deze reactie. De nieuwe evidence-based IOM klinische criteria voor ME/cvs stellen vast dat orthostatische intolerantie een veel voorkomend en vaak over het hoofd gezien kenmerk is van ziekte die objectief meetbaar is. OI kan bijdragen tot duizeligheid, vermoeidheid, cognitieve disfunctie, borst- en buikproblemen en pijnverschijnselen.

Dit artikel van Dr. Lucinda Bateman gaat over de NASA 10 min lean test, een eenvoudige manier om orthostatische intolerantie te onderzoeken. Het bevat instructies voor artsen en medisch personeel.

Lees hier het artikel.

Wij raden wel aan de test in overleg met uw behandelend arts te doen.

BijlageGrootte
Orthostatische Intolerantie test.pdf596 KB