Vacature algemeen bestuurslid

Wil jij je kennis en vaardigheden inzetten en uitbreiden en tegelijk het verschil kunnen maken voor de 30.000 tot 40.000 ME/cvs- patiënten in Nederland? Wordt dan bestuurslid bij de ME/cvs Vereniging.

Wie zijn wij?

De ME/cvs Vereniging is een vereniging van en voor patiënten met ME/cvs. De zittende bestuursleden zijn patiënten en/of familieleden van patiënten.

Onze kerntaken zijn belangenbehartiging en voorlichting, waarbij wij op gemeenschappelijke punten samenwerken met andere patiëntenorganisaties.

Wat vragen wij?

Wij zijn op zoek naar een enthousiast bestuurslid die zich goed kan inleven in de positie en de leefwereld van chronisch zieke ME/cvs-patiënten. Iemand die gemotiveerd is om een tastbare bijdrage te leveren aan de erkenning van de ziekte en de vergroting van het welzijn van de patiënten.

Als bestuur verdelen wij de verschillende aandachtsgebieden onderling. Aandachtsgebieden waar wij ons o.a. op richten zijn:

• Voorlichting
  • Richtlijnontwikkeling
  • Wetenschappelijk onderzoek
  • Kinderen en jongeren met ME/cvs
  • Ernstig en zeer ernstig zieke patiënten
  • Tegengaan van misinformatie en vooroordelen

Wat wij bieden:

Ben je een teamplayer, en nauw betrokken bij de problematiek van ME/cvs-patiënten? Ben je bereid 1 x per vier weken van huis uit mee te vergaderen via Zoom? Ben je bekend met de biomedische ziekte ME/cvs of ben je bereid je daar in te verdiepen

Dan bieden wij je:

• Leuk en interessant vrijwilligerswerk op de aandachtsgebieden die jou liggen
  • enthousiaste en gezellige collega-bestuurders
  • ondersteuning en informatie over ME/cvs gerelateerde onderwerpen
  • de mogelijkheid vrijwilligerswerk te doen wat past bij jouw fysieke belastbaarheid
  • onkostenvergoeding voor gemaakte kosten

De werkzaamheden zijn gevarieerd en breed. Je wordt uiteraard grondig ingewerkt. We werken met een proefperiode waarin je kunt ervaren of het wat voor je is.

Wij hopen van harte dat je ons enthousiaste team wilt komen versterken! Voor meer informatie neem je contact op met het bestuur via contact@me-cvsvereniging.nl