Lid worden

Lid worden van een onafhankelijke patiëntenvereniging die jou steunt en helpt op het gebied van ME/cvs. Samen met al onze leden geven we een stem aan mensen met ME/cvs en komen we op voor de belangen van ME/cvs patiënten. Samen kunnen we een verschil maken.

Als lid heb je deze voordelen:

op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van ME/cvs
3x per jaar het ledenblad Lees ME
eigen online ledenomgeving waar je o.a. artikelen kan opslaan
extra tips & tools in de online ledenomgeving
je geeft mensen met ME/cvs een stem

Er zijn 3 types lidmaatschappen:

Lidmaatschap: een lidmaatschap kost €25,- per jaar. Je hebt dan alle bovenstaande voordelen.

Jeugdlidmaatschap: ben je onder de 30 jaar, dan kun je gebruik maken van het jeugdlidmaatschap. Dit kost €17,50 per jaar. Je hebt dan alle bovenstaande voordelen.

Partner/Ouderlidmaatschap: inwonende partners, ouders of andere familieleden kunnen ook lid worden via het partner/ouderlidmaatschap. Dit kost €5,00 per jaar. Bij een partner/ouderlidmaatschap krijg je de Lees ME alleen digitaal. Ook is dit lidmaatschap alleen mogelijk als er op dat adres al een lid staat ingeschreven.

Hoe word ik lid?

Lid worden kan eenvoudig door het formulier hiernaast in te vullen. Je maakt dan ook gelijk een gebruikersnaam en wachtwoord aan om later in te kunnen loggen in de digitale ledenomgeving. Als wij jouw inschrijving goed hebben ontvangen, krijg je hierover een email. Daarna zullen wij contact met je opnemen met informatie over de betaalmogelijkheden. Na de verwerking van je gegevens en betaling, zal je digitale account worden geactiveerd zodat je daar kunt inloggen. Ook ontvang je een welkomstpakket.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden het lidmaatschap van een patiëntenvereniging.

Een lidmaatschap loopt van januari tot januari. De contributie voor het lidmaatschap in december voor het nieuwe jaar worden overgemaakt, mits je voor december je lidmaatschap hebt opgezegd. Als je gedurende het jaar lid wordt, bedraagt je eerste contributie het resterende bedrag voor dat jaar. In december betaal je dan de volledige jaarlijkse contributie voor het komende jaar.

Lidmaatschap opzeggen

Een lidmaatschap duurt één kalenderjaar. Als je je lidmaatschap wilt opzeggen, moet je dat doorgeven voor 1 december. Als je niet opzegt, wordt het lidmaatschap automatisch verlengd.

Het opzeggen van je lidmaatschap kan via email naar ledenadministratie@me-cvsvereniging.nl of schriftelijk: ME/cvs Vereniging, t.a.v. ledenadministratie, Schotanuslaan 1 D, 8451 CS Oudeschoot.