Medewerk(st)er ME Infolijn

Voor onze telefonische infolijn zijn wij op zoek naar een medewerk(st)er die één of meerdere uren per week beschikbaar is.

Wij merken dat er vaker behoefte is aan persoonlijk contact. Patiënten, naasten en betrokkenen bellen met vragen, of willen graag hun verhaal kwijt. Daarom willen we graag de tijden dat de infolijn bereikbaar is verder uitbreiden.

Als vrijwilliger van de infolijn krijg je voldoende informatie om de veel gestelde vragen goed te kunnen beantwoorden. Er is altijd ondersteuning vanuit de ME/cvs Vereniging. Wij kunnen je verder helpen met vragen die je niet weet te beantwoorden. Bij de infolijn beantwoord je niet alleen vragen. Als medewerk(st)er van de infolijn ben je er ook om een luisterend oor te bieden.

Een medewerk(st)er ME-infolijn is bij voorkeur een ervaringsdeskundige die zelf ME/cvs heeft of het van dichtbij meemaakt.

Als medewerk(st)er ME-infolijn

• beantwoord je vragen met betrekking tot ME/cvs
  • geef je informatie en tips
  • bied je een luisterend oor

Wij zoeken iemand die

• goed kan luisteren
  • goede communicatieve en sociale vaardigheden heeft
  • enthousiast is
  • oplossingsgericht denkt
  • inlevingsvermogen heeft
  • beschikbaar is voor één of meerdere uren per week
  • een prettige telefoonstem heeft

Wij bieden je

• leuk, gevarieerd en dankbaar vrijwilligerswerk
  • goede begeleiding
  • samenwerking in een gezellig team waar je altijd op terug kunt vallen
  • vergoeding voor de gemaakte onkosten
  • de mogelijkheid om je vaardigheden uit te breiden door middel van gratis online cursussen

In overleg kijken we welke tijden het beste uitkomen voor zowel de medewerk(st)er ME infolijn als de ME/cvs Vereniging om de infolijn te bemannen.

Je hoeft niet te reizen voor deze functie, je kan alles vanuit huis doen. Wij overleggen onderling via mail, Whatsapp, telefoon en Skype.

Heb je interesse in deze functie? Of wil je meer weten? Neem dan contact met ons op via vrijwilligers@me-cvsvereniging.nl