Algemene Leden Vergadering 2020

De volgende algemene ledenvergadering vindt plaats op zaterdag 28 maart 2020 van 13.00 uur tot ongeveer 16.00 uur. Het is een mooie gelegenheid om mee te praten en om lotgenoten te ontmoeten.

De locatie is bij PGO support aan de Daltonlaan 600 in Utrecht. Alvast noteren in je agenda dus!

Leden van de ME/cvs Vereniging krijgen de convocatie voor deze Algemene Leden Vergadering begin maart, inclusief stukken.

Naast vergaderen is het ook een unieke gelegenheid elkaar eens in levenden lijve te ontmoeten. De sfeer is gastvrij, gemoedelijk en vriendschappelijk.

Anderen bekeken ook

Kinderen krijgen als je ME/cvs hebt

Vrouwen met ME/cvs staan voor uitdagende keuzes als het aankomt op zwangerschap en kinderen grootbrengen. Peggy Rosatie Allen, een gekwalificeerde verpleegster, verloskundige en praktiserend verpleegkundige met een doctoraat, presenteert een onderzoek en strategie├źn over kinderen krijgen. Vervolgens begeleidde ze een panel van drie moeders met ME/cvs om het proces van zwangerschap en kraamtijd te onderzoeken.

De grote genenstudie naar ME/cvs is baanbrekend

Het is een gedurfd idee. Vraag aan mensen met ME/cvs om hun gegevens van 23andME of Ancestry.com te delen en de onderzoekers doen de rest. Het project van Nancy Klimas aan het Institute for Neuroimmune Medicine van de Nova Southeastern University heeft uiteindelijk tot doel om de genetische gegevens van 10.000 ME/cvs pati├źnten te analyseren

Ziek door verminderde bloedstroom naar de hersenen?

Langdurige COVID, ME/cvs en POTS: ziek door verminderde bloedstroom naar de hersenen?