Eerste ME/CVS werksessies in Rotterdam

Op 25 augustus vond de eerste werksessie over ME/CVS plaats in Rotterdam. Een selecte groep onderzoekers ging in het Erasmus MC met elkaar in gesprek over de concept-onderzoeksagenda en over toekomstig onderzoek naar ME/CVS.

Programmamanager Sabine de Jong kijkt terug op een geslaagde middag. ‘Het was een vruchtbare bijeenkomst en er heerste een constructieve sfeer. Er is veel kennis gedeeld tijdens de werksessie en er zijn ook veel nuttige contacten gelegd. Precies wat we voor ogen hadden.’

Anderen bekeken ook

Bijeenkomst ZonMW over onderzoeksprogramma

Save the date: Netwerkbijeenkomst van ZonMW over het onderzoeksprogramma ME/CVS. ZonMW organiseert op 7 oktober 2021 een netwerkbijeenkomst voor biomedische onderzoekers, ME/CVS-patiënten en andere geïnteresseerden over het onderzoeksprogramma dat eind 2021 van start gaat.

Start onderzoeksagenda ME/cvs

Op 9 januari jongstleden werd de stuurgroep onderzoeksagenda ME/CVS geïnstalleerd door de Dr. V. Timmerhuis, directeur van ZonMW. Aanleiding is het advies van de Gezondheidsraad van maart 2018 over ME/CVS. Op basis daarvan heeft de minister voor Medische Zorg en Sport aan Zon MW opdracht gegeven een biomedische onderzoeksagenda voor ME/CVS te ontwikkelen om vervolgens

Peter van der Spek over de onderzoeksagenda

Op 25 augustus geven het Erasmus MC en ZonMw het startsein voor een reeks werksessies over ME/CVS. Het doel: onderzoekers vanuit verschillende disciplines enthousiast maken voor onderzoek naar ME/cvs. Hoogleraar Peter van der Spek is erbij en blikt alvast vooruit.