ZonMw: Eerste ME/CVS werksessies in Rotterdam

Op 25 augustus vond de eerste werksessie over ME/CVS plaats in Rotterdam. Een selecte groep onderzoekers ging in het Erasmus MC met elkaar in gesprek over de concept-onderzoeksagenda en over toekomstig onderzoek naar ME/CVS.

Programmamanager Sabine de Jong kijkt terug op een geslaagde middag. ‘Het was een vruchtbare bijeenkomst en er heerste een constructieve sfeer. Er is veel kennis gedeeld tijdens de werksessie en er zijn ook veel nuttige contacten gelegd. Precies wat we voor ogen hadden.’

Anderen bekeken ook

2023: terugblik op een jaar ME/cvs-onderzoek

2023 zal worden herinnerd als het jaar waarin artificiële intelligentie haar grote doorbraak maakte, maar wat bracht het voor het onderzoek naar ME/cvs? Nu het jaar zijn laatste hoofdstuk nadert, is het tijd om de meest interessante ME/cvs-onderzoeken van 2023 te beoordelen. WASF3 en de spierbiopten van het NIH We beginnen met de intrigerende bevindingen gepubliceerd door

2022: terugblik op een jaar ME/cvs-onderzoek

Nu 2022 ten einde loopt, is het tijd voor onze jaarlijkse traditie waarbij we terugblikken op de meest interessante wetenschappelijke studies over myalgische encefalomyelitis/chronisch vermoeidheidssyndroom (ME/cvs) van het afgelopen jaar.

Internationale ME/cvs-conferentie Berlijn samengevat

Samenvatting van de internationale ME/cvs-conferentie in het Charité Fatigue Centrum Van 11 tot 12 mei hield het Charité Fatigue Centrum zijn 2e internationale ME/cvs-conferentie “Understand, Diagnose, Treat” [Begrijpen, Diagnosticeren, Behandelen] in Berlijn. Meer dan 60 nationale en internationale onderzoekers presenteerden actuele onderzoeksresultaten en behandelconcepten in lezingen en wetenschappelijke posterpresentaties. De ME/CFS Research Foundation heeft de organisatie