Folder over ME en hulp(middelen)

Als je ME hebt, is het soms nodig om hulp of hulpmiddelen aan te vragen, zodat je jezelf thuis beter kunt redden of omdat deze je in staat stellen je huis uit te kunnen gaan en deel te nemen aan de maatschappij.

Met de gebundelde kennis van een team van onze vrijwilligers hebben we een folder samengesteld. In deze folder vind je een samenvatting van welke hulp en welke hulpmiddelen je kunt aanvragen. En je vindt er ook tips hoe je die kunt aanvragen en wie jou daarbij kan helpen.

Onze leden kunnen deze folder nu digitaal terugvinden in de ledenomgeving onder “tips en tools”. Wel lid maar nog geen toegang tot de ledenomgeving? Mail dan naar: info@me-cvsvereniging.nl .

Anderen bekeken ook

Lotgenotencontact voor mantelzorgers

Als je partner, vader, moeder, kind, broer of zus ziek wordt, en je ineens mantelzorger wordt, verandert er veel. Voor de patiënt was het natuurlijk geen eigen keuze om ziek te worden, maar ook jij als mantelzorger hebt er vaak niet voor gekozen om mantelzorg te moeten geven. Toch zet dit ook jouw leven meestal

“Wees gewoon positief!” Giftige positiviteit bij ME/cvs

Met betrekking tot chronische ziekte kunnen onze familie en vrienden een uitweg zoeken in simpele oplossingen: “Probeer gewoon positief te blijven” zullen ze misschien zeggen, “Bekijk het van de zonnige kant” of “Focus op wat je wel nog kan doen.” Het is geen slecht advies, maar het komt vaak over als ongepast en pijnlijk op iemand met

2021: terugblik op een jaar ME/cvs-onderzoek

Het is eind december, dus tijd om de meest interessante wetenschappelijke onderzoeksresultaten van het jaar over myalgische encefalomyelitis/chronisch vermoeidheidssyndroom (ME/cvs) de revue te laten passeren.