Folder over ME en hulp(middelen)

Als je ME hebt, is het soms nodig om hulp of hulpmiddelen aan te vragen, zodat je jezelf thuis beter kunt redden of omdat deze je in staat stellen je huis uit te kunnen gaan en deel te nemen aan de maatschappij.

Met de gebundelde kennis van een team van onze vrijwilligers hebben we een folder samengesteld. In deze folder vind je een samenvatting van welke hulp en welke hulpmiddelen je kunt aanvragen. En je vindt er ook tips hoe je die kunt aanvragen en wie jou daarbij kan helpen.

Onze leden kunnen deze folder nu digitaal terugvinden in de ledenomgeving onder “tips en tools”. Wel lid maar nog geen toegang tot de ledenomgeving? Mail dan naar: info@me-cvsvereniging.nl .

Het vreemde syndroom: MCAS, ME/cvs, Fibromyalgie en Long COVID

MCAS – het is de olifant in de kamer. Het speelt zeker een rol bij ME/cvs/FM en Long COVID en toch is het in sommige opzichten nog steeds zo mysterieus.