Lees ME 41 is verschenen

Datum:
30/09/2021

Lees hier de beknopte versie

Bijzonder inspirerend

Tijdens het maken van een Lees ME komen bijzondere mensen met ontroerende ervaringen tevoorschijn. Keer op keer blijken zij uit hun ziekte uiteindelijk iets positiefs en/of inspirerends te halen en delen dat met ons. Dat alleen al is te prijzen, want het is dapper om uit je anonimiteit te komen. Zonder deze kracht zou er geen Lees ME zijn. In dit nummer zetten wij Marian en Maria – twee bijzondere vrouwen – in de hoofdrol.

Het zijn de belevenissen van verschillende vrouwen die de sfeer van deze Lees ME bepalen en waardoor het kleurrijke voorblad ontstond, met voor iedereen een eigen paraplu om onder te schuilen als de ‘neerslag’ soms te heftig wordt.

Rondom de formele ontwikkelingen leek het de afgelopen maanden rustig in ME-land. Maar vlak tegen het verschijnen van dit nummer ontstond er onweer rondom de aangekondigde nieuwe Engelse richtlijnen die door de National Instituut of Health and Care (NICE) opgesteld zijn. Er werd een publicatiepauze ingelast. Daardoor wordt tevens vertraging verwacht bij de nieuwe Nederlandse richtlijn waar het Zorginstituut Nederland aan werkt. Uitstel is een tegenvaller.  Protest is aangetekend. “De nood is hoog. De ziekte ME heeft helaas geen pauzeknop”, zegt het bestuur.

Bij het verschijnen van deze en de vorige Lees ME is vertraging ontstaan. Dit komt voornamelijk door onderbezetting. Wij zoeken dan ook dringend een (hoofd)redacteur en hulp bij de Tips en ME-denkertjes. Het klinkt gewichtig en veel, maar dat valt echt mee. Wij zoeken vooral mensen die voor lange tijd samen met ons verder willen gaan, en samen met jou kijken we wat en hoeveel je aankunt.  Laat gerust van je horen en doe mee. Wij wachten op jou en helpen je op de rit.

Hopelijk tot snel,
Ellen en Gea

Mailadres: redactie@me-cvsvereniging.nl

---

Wil je voortaan de nieuwe nummers automatisch in je brievenbus ontvangen én de ME/cvs Vereniging ondersteunen in haar activiteiten voor ME-patiënten?

Word dan lid van de ME/cvs Vereniging:

---