Netwerkbijeenkomst onderzoeksprogramma ME/CVS

Kijk de netwerkbijeenkomst van het ZonMw onderzoeksprogramma ME/CVS terug.

De aanleiding voor deze netwerkbijeenkomst is de start van het nieuwe onderzoeksprogramma, gericht op biomedisch onderzoek naar ME/cvs. Medio december 2021 hoopt ZonMw te starten met het programma.

Op de website van ZonMw vind je een verslag van de netwerkbijeenkomst.

Daarin kun je lezen hoe de dag is verlopen en kun je de video’s van de presentaties uit de (sub)sessies bekijken.

Wil je op de hoogte blijven van de verdere ontwikkelingen omtrent het Onderzoeksprogramma ME/CVS?

Houd dan vooral de website in de gaten of meld je aan voor de nieuwsbrief Gehandicapten en Chronisch zieken.

Anderen bekeken ook

Op zoek naar de ontbrekende puzzelstukjes

Interview met microbioloog Rogier Louwen en neurowetenschapper Michael VanElzakker over ME/CVS onderzoek.

Protest tegen subsidie CGT onderzoek bij COVID-19

Breed protest onder de Nederlandse patiënten tegen subsidieverstrekking ZonMw aan onderzoek voor cognitieve gedragstherapie bij COVID-19 patienten.

Start onderzoeksagenda ME/cvs

Op 9 januari jongstleden werd de stuurgroep onderzoeksagenda ME/CVS geïnstalleerd door de Dr. V. Timmerhuis, directeur van ZonMW. Aanleiding is het advies van de Gezondheidsraad van maart 2018 over ME/CVS. Op basis daarvan heeft de minister voor Medische Zorg en Sport aan Zon MW opdracht gegeven een biomedische onderzoeksagenda voor ME/CVS te ontwikkelen om vervolgens