Patiëntenorganisaties verzoeken CVS/ME MC om maatregelen

Verzoek patiëntenorganisaties aan CVS/ME Medisch Centrum vanwege grensoverschrijdend gedrag

Als ME/CVS-patiëntenorganisaties zijn wij erg geschrokken van de publicatie van 4 juni in de Volkskrant met de titel ‘Ze moest dit ook maar zien als therapie, zei hij’. Allereerst willen we benadrukken dat we het grensoverschrijdende gedrag van Ruud Vermeulen zoals beschreven in het artikel afkeuren en het verschrikkelijk vinden wat het slachtoffer heeft ervaren. Wij vinden dat het CVS/ME Medisch Centrum bovenal een veilige kliniek moet zijn voor ME/CVS- patiënten.

Wij zouden het zeer betreurenswaardig vinden wanneer ME/CVS-patiënten hierdoor één van hun weinige mogelijkheden voor diagnostiek en behandeling kwijt zouden raken. Daarom hebben wij de directeur van het centrum gevraagd om zo snel mogelijk de nodige maatregelen te nemen om als centrum een veilige omgeving voor alle patiënten te waarborgen en te voorkomen dat zij daar, op welke wijze dan ook, in contact komen met Ruud Vermeulen.

Wij zullen geen patiënten meer verwijzen naar of wijzen op het CVS/ME Medisch Centrum totdat wij ervan overtuigd zijn dat het centrum de nodige veiligheid biedt.

Steungroep ME en Arbeidsongeschiktheid

ME/CVS Stichting

ME/cvs Vereniging

Anderen bekeken ook

Ruud Vermeulen over de Europese consensus richtlijn

In 2021 is een ‘Expert consensus’, een Europese basisrichtlijn voor de diagnose, zorg en dienstverlening bij ME/CVS gepubliceerd. Dit document is gemaakt door de artsen en wetenschappers uit 22 Europese landen. Zij werkten tussen 2016 en 2020 samen in EUROMENE.

Medici over ME/cvs en het Coronavirus

Lopen patiënten met ME/cvs een groter risico om besmet te raken met het Corona virus dan mensen zonder ME/cvs? Dat is een vraag die wij regelmatig gesteld krijgen. Het antwoord is niet zo eenvoudig. Er is nog te weinig over bekend, maar logischerwijs zijn mensen met een ziekte kwetsbaarder dan gezonde mensen. Ook kan het

Minister slaat plank mis in brief aanTweede Kamer

Op 29 juni gaf minister van Rijn per brief antwoord op vragen van de Tweede Kamerfracties van VVD, CDA, D66, SP en PvdA over de uitvoering van de motie Raemakers over ME/cvs. Daarbij baseerde hij zich voor een belangrijk deel op informatie van de Nederlandse Federatie van Universitaire Medische Centra (NFU). Belangrijkste onderwerpen in de