Patiëntenorganisaties verzoeken CVS/ME MC om maatregelen

Verzoek patiëntenorganisaties aan CVS/ME Medisch Centrum vanwege grensoverschrijdend gedrag

Als ME/CVS-patiëntenorganisaties zijn wij erg geschrokken van de publicatie van 4 juni in de Volkskrant met de titel ‘Ze moest dit ook maar zien als therapie, zei hij’. Allereerst willen we benadrukken dat we het grensoverschrijdende gedrag van Ruud Vermeulen zoals beschreven in het artikel afkeuren en het verschrikkelijk vinden wat het slachtoffer heeft ervaren. Wij vinden dat het CVS/ME Medisch Centrum bovenal een veilige kliniek moet zijn voor ME/CVS- patiënten.

Wij zouden het zeer betreurenswaardig vinden wanneer ME/CVS-patiënten hierdoor één van hun weinige mogelijkheden voor diagnostiek en behandeling kwijt zouden raken. Daarom hebben wij de directeur van het centrum gevraagd om zo snel mogelijk de nodige maatregelen te nemen om als centrum een veilige omgeving voor alle patiënten te waarborgen en te voorkomen dat zij daar, op welke wijze dan ook, in contact komen met Ruud Vermeulen.

Wij zullen geen patiënten meer verwijzen naar of wijzen op het CVS/ME Medisch Centrum totdat wij ervan overtuigd zijn dat het centrum de nodige veiligheid biedt.

Steungroep ME en Arbeidsongeschiktheid

ME/CVS Stichting

ME/cvs Vereniging

Anderen bekeken ook

Internationale ME/cvs-conferentie Berlijn samengevat

Samenvatting van de internationale ME/cvs-conferentie in het Charité Fatigue Centrum Van 11 tot 12 mei hield het Charité Fatigue Centrum zijn 2e internationale ME/cvs-conferentie “Understand, Diagnose, Treat” [Begrijpen, Diagnosticeren, Behandelen] in Berlijn. Meer dan 60 nationale en internationale onderzoekers presenteerden actuele onderzoeksresultaten en behandelconcepten in lezingen en wetenschappelijke posterpresentaties. De ME/CFS Research Foundation heeft de organisatie

2023: terugblik op een jaar ME/cvs-onderzoek

2023 zal worden herinnerd als het jaar waarin artificiële intelligentie haar grote doorbraak maakte, maar wat bracht het voor het onderzoek naar ME/cvs? Nu het jaar zijn laatste hoofdstuk nadert, is het tijd om de meest interessante ME/cvs-onderzoeken van 2023 te beoordelen. WASF3 en de spierbiopten van het NIH We beginnen met de intrigerende bevindingen gepubliceerd door

2022: terugblik op een jaar ME/cvs-onderzoek

Nu 2022 ten einde loopt, is het tijd voor onze jaarlijkse traditie waarbij we terugblikken op de meest interessante wetenschappelijke studies over myalgische encefalomyelitis/chronisch vermoeidheidssyndroom (ME/cvs) van het afgelopen jaar.