Patiëntenorganisaties verzoeken CVS/ME MC om maatregelen

Verzoek patiëntenorganisaties aan CVS/ME Medisch Centrum vanwege grensoverschrijdend gedrag

Als ME/CVS-patiëntenorganisaties zijn wij erg geschrokken van de publicatie van 4 juni in de Volkskrant met de titel ‘Ze moest dit ook maar zien als therapie, zei hij’. Allereerst willen we benadrukken dat we het grensoverschrijdende gedrag van Ruud Vermeulen zoals beschreven in het artikel afkeuren en het verschrikkelijk vinden wat het slachtoffer heeft ervaren. Wij vinden dat het CVS/ME Medisch Centrum bovenal een veilige kliniek moet zijn voor ME/CVS- patiënten.

Wij zouden het zeer betreurenswaardig vinden wanneer ME/CVS-patiënten hierdoor één van hun weinige mogelijkheden voor diagnostiek en behandeling kwijt zouden raken. Daarom hebben wij de directeur van het centrum gevraagd om zo snel mogelijk de nodige maatregelen te nemen om als centrum een veilige omgeving voor alle patiënten te waarborgen en te voorkomen dat zij daar, op welke wijze dan ook, in contact komen met Ruud Vermeulen.

Wij zullen geen patiënten meer verwijzen naar of wijzen op het CVS/ME Medisch Centrum totdat wij ervan overtuigd zijn dat het centrum de nodige veiligheid biedt.

Steungroep ME en Arbeidsongeschiktheid

ME/CVS Stichting

ME/cvs Vereniging

Anderen bekeken ook

2021: terugblik op een jaar ME/cvs-onderzoek

Het is eind december, dus tijd om de meest interessante wetenschappelijke onderzoeksresultaten van het jaar over myalgische encefalomyelitis/chronisch vermoeidheidssyndroom (ME/cvs) de revue te laten passeren.

Wat psychiaters en psychologen behoren te weten over ME/cvs

ME/cvs is een chronische, complexe, multisysteem biologische ziekte met vaak verwoestende gevolgen. Het treft alle leeftijdsgroepen, ook kinderen, en alle sociale klassen. Ongeveer 75% van de patiënten is vrouw.

Aanbevelingen voor anesthesie voor ME en CVS

Het hebben van Chronisch Vermoeidheidssyndroom & Myalgische Encefalomyelitis (ME/CVS) vrijwaart patiënten niet van andere ziekten en aandoeningen waar een operatie bij komt kijken.