Rapport van het onderzoek naar overprikkeling

Rapport ‘Hoe beïnvloedt overprikkeling het leven van mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel?’
In het onderzoek zijn mensen met niet aangeboren hersenletsel, whiplash, PTSS, ME/CVS en gezonde controle proefpersonen vergeleken.

De resultaten van het onderzoek dat wij een tijdje geleden hier deelden over overprikkeling zijn bekend.Vandaag werd het rapport gepubliceerd!

Er hebben ook ME-patiënten meegedaan aan dit onderzoek en zij zijn vergeleken met mensen met niet aangeboren hersenletsel, whiplash, PTSS en gezonde controle proefpersonen. “Tevens is er op groepsniveau gekeken naar de aandoeningen PTSS, whiplash en ME/CVS. Er kan gesproken worden van invaliditeit door overprikkeling vanwege NAH. Zoals te zien is in de tabellen scoren de mensen met PTSS, whiplash en ME/CVS vergelijkbaar laag.”

Lees hier het rapport ‘Hoe beïnvloedt overprikkeling het leven van mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel?’

Het vreemde syndroom: MCAS, ME/cvs, Fibromyalgie en Long COVID

MCAS – het is de olifant in de kamer. Het speelt zeker een rol bij ME/cvs/FM en Long COVID en toch is het in sommige opzichten nog steeds zo mysterieus.