Rapport van het onderzoek naar overprikkeling

Rapport ‘Hoe beïnvloedt overprikkeling het leven van mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel?’
In het onderzoek zijn mensen met niet aangeboren hersenletsel, whiplash, PTSS, ME/CVS en gezonde controle proefpersonen vergeleken.

De resultaten van het onderzoek dat wij een tijdje geleden hier deelden over overprikkeling zijn bekend.Vandaag werd het rapport gepubliceerd!

Er hebben ook ME-patiënten meegedaan aan dit onderzoek en zij zijn vergeleken met mensen met niet aangeboren hersenletsel, whiplash, PTSS en gezonde controle proefpersonen. “Tevens is er op groepsniveau gekeken naar de aandoeningen PTSS, whiplash en ME/CVS. Er kan gesproken worden van invaliditeit door overprikkeling vanwege NAH. Zoals te zien is in de tabellen scoren de mensen met PTSS, whiplash en ME/CVS vergelijkbaar laag.”

Lees hier het rapport ‘Hoe beïnvloedt overprikkeling het leven van mensen met Niet Aangeboren Hersenletsel?’

Anderen bekeken ook

2021: terugblik op een jaar ME/cvs-onderzoek

Het is eind december, dus tijd om de meest interessante wetenschappelijke onderzoeksresultaten van het jaar over myalgische encefalomyelitis/chronisch vermoeidheidssyndroom (ME/cvs) de revue te laten passeren.

Ziek door verminderde bloedstroom naar de hersenen?

Langdurige COVID, ME/cvs en POTS: ziek door verminderde bloedstroom naar de hersenen?

Elektronen microscoop toont veranderingen in ME/cvs immuuncellen

ME/cvs immuuncellen onder een elektronenmicroscoop tonen veranderingen. Fenotypische kenmerken van perifere immuuncellen van ME/cvs via transmissie-elektronenmicroscopie: een pilot-studie