Steun biomedisch onderzoek en jezelf

Datum:
27/10/2021

Steun biomedisch onderzoek en jezelf

Door de aankoop van de prachtige set kaarten zoals hierboven met kunstwerken van ME-patiënte Mascha Delena, steun je het biomedische onderzoek naar de ziekte ME. Want het geld dat 12ME hiermee ophaalt, gaat integraal naar de Open Medicine Foundation. Een opbrengst die bovendien tot eind november door sponsors wordt verdrievoudigd.

Eén set van 6 kaarten met envelop kost € 10, 2 setjes € 18 en 3 setjes € 24. Deze prijzen gelden voor zowel België als Nederland en zijn inclusief verzendkosten.

Hoe te bestellen?

Stuur een mailtje naar info@12me.be met je gegevens en zij sturen de kaartjes naar je op. Je kan het bedrag overschrijven op BE80 6511 7929 2277 t.a.v. 12ME met de mededeling ‘kaartjes Delena’.

Overigens staan 10 werken van Mascha Delena nog t/m a.s. zondag tentoongesteld in de etalages van de Hema-vestiging aan de Grote Houtstraat 70 in Haarlem.

Waar wordt je geld aan besteed?

Allereerst aan de vrienden aan wie je een van deze kaarten stuurt, vanwege de schoonheid ervan. En indirect aan (mede) ME-patiënten via het onderzoek dat de Open Medicine Foundation momenteel financiert.

Dat betreft research die gedaan wordt in Stanford en Harvard (beide USA), Uppsala (Zweden), Montreal (Canada) en Melbourne (Australia). Dr. Ron Davis, verbonden aan de universiteit van Stanford en zelf vader van een zeer ernstig zieke ME-patiënt, is voorzitter van de medische adviesraad van de Open Medicine Foundation. Hij speelde een cruciale rol in het in kaart brengen van het hele menselijk genoom.

Meer lezen over de Open Medicine Foundation