Vergoeding lidmaatschap ME/cvs Vereniging

Sinds 15 mei 2019 zijn wij lid van koepelorganisatie IederIn. Naast samenwerking en ondersteuning betekent het nieuwe lidmaatschap van IederIn ook dat veel zorgverzekeraars nu het lidmaatschap van de ME/cvs Vereniging vergoeden vanuit de aanvullende zorgverzekering.

Je kunt op deze website van Iederin kijken of jouw zorgverzekering je lidmaatschap van de ME/cvs Vereniging vergoedt. Maar nog beter is het om het vergoedingsoverzicht van je eigen aanvullende zorgverzekering te raadplegen.

Sommige verzekeraars stellen geen eisen voor vergoeding van het lidmaatschap. Andere zorgverzekeraars stellen als eis dat de patiëntenvereniging aangesloten moet zijn bij een overkoepelende organisatie zoals IederIn.

Ook de hoogte van de vergoeding verschilt per verzekeraar. Vaak wordt 1 lidmaatschap per jaar vergoed met meestal een maximum van 25 euro per jaar.

Het standaard lidmaatschap van de ME/cvs Vereniging bedraagt 25 euro per jaar. Het is bij verschillende zorgverzekeringen dus mogelijk om zonder kosten lid te zijn van onze vereniging.

Klik hier om lid te worden van de ME/cvs Vereniging

Anderen bekeken ook

Sporten voor energie

“Sporten voor energie, niet voor iedereen vanzelfsprekend” Bushbikers Sleen organiseerde op Tweede Paasdag een wandel- en een fietstocht waarvan de opbrengst voor de ME/cvs Vereniging was.

ME/cvs en duizelig zijn of flauwvallen

Heb je ME/cvs en daarbij heel vaak last van duizeligheid of bijna flauwvallen? Zegt een arts dat dit komt door stress? Dit onderzoek geeft antwoord op de vraag waarom Orthostatische Intolerantie bij ME/cvs vaak géén gedragsstoornis of psychiatrische aandoening is. Maar wat is het dan wel?

Uitzicht op nieuwe Nederlandse Richtlijn ME/CVS

Op 6 september berichtten wij dat er vertraging is ontstaan bij de ontwikkeling van een nieuwe medische richtlijn voor ME/CVS, ter vervanging van de oude CBO-richtlijn CVS uit 2013. Achter de schermen is intensief overlegd en we kunnen nu melden dat er uitzicht is op een daadwerkelijke start van de ontwikkeling van een nieuwe richtlijn.