Voor ME-kaartjes

Een kaartje… het kan zóveel betekenen! Warme woorden van steun en medeleven, of juist een vrolijke krabbel die wat gezelligheid bezorgt. Even die glimlach, zo waardevol! Het geeft glans aan je dag en zorgt in tijden van eenzaamheid juist voor meer verbondenheid.

We zoeken een schrijfmaatje voor:

Mevrouw B.
54 jaar, getrouwd, heeft 3 volwassen kinderen en 2 kleinkinderen.

Na jarenlange zoektocht heeft ze eindelijk sinds kort de diagnose ME gekregen. Steeds een stapje achteruit gaan vindt ze confronterend en haar zelfstandigheid verliezen vindt ze moeilijk. Al blijft ze wel positief en probeert van elke dag iets te maken! Wanneer ze energie heeft, probeert ze met de hond een klein wandelingetje te maken. Even in de buitenlucht vindt ze heerlijk. Verder maakt ze af en toe foto’s, meestal van de natuur. Ze leest graag, maar dat wordt steeds moeilijker door overprikkeling aan de ogen, daarom overweegt ze om luisterboeken uit te gaan proberen. Ze wordt helemaal gelukkig van de natuur en in het bijzonder van het bos. Ze hoopt via deze weg een schrijfmaatje te vinden waarmee ze bijvoorbeeld ervaringen kan uitwisselen, elkaar wat steun te kunnen bieden en natuurlijk veel gezelligheid.

Wat kun je doen

Vind jij het leuk om af en toe een kaartje uit te wisselen met een lotgenoot om op deze manier contact te hebben met elkaar? Geef je dan nu op of vraag om meer informatie bij Leonie via voormekaartje@me-cvsvereniging.nl