Lid worden

Lid worden van een onafhankelijke patiëntenvereniging die jou steunt en helpt op het gebied van ME/cvs. Samen met al onze leden geven we een stem aan mensen met ME/cvs en komen we op voor de belangen van ME/cvs patiënten. Samen kunnen we een verschil maken.

Als lid heb je deze voordelen:

op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van ME/cvs
 3x per jaar het ledenblad Lees ME
 eigen online ledenomgeving waar je o.a. artikelen kan opslaan (komt binnenkort)
 extra tips & tools (komt binnenkort)
 je geeft mensen met ME/cvs een stem

Er zijn 3 types lidmaatschappen:

Lidmaatschap: een lidmaatschap kost €25,- per jaar. Je hebt dan alle bovenstaande voordelen.

Jeugdlidmaatschap: ben je onder de 30 jaar, dan kun je gebruik maken van het jeugdlidmaatschap. Dit kost €17,50 per jaar. Je hebt dan alle bovenstaande voordelen.

Partner/Ouderlidmaatschap: inwonende partners, ouders of andere familieleden kunnen ook lid worden via het partner/ouderlidmaatschap. Dit kost €5,00 per jaar. Bij een partner/ouderlidmaatschap krijg je de Lees ME alleen digitaal. Ook is dit lidmaatschap alleen mogelijk als er op dat adres al een lid staat ingeschreven.

Hoe word ik lid?

Op dit moment kun je lid worden door een email te sturen naar ledenadministratie@me-cvsvereniging.nl

In de email moet je dan de volgende gegevens vermelden:

• Voornaam*
  • Tussenvoegsel
  • Achternaam*
  • Aanhef: heer / mevrouw
  • Geboortedatum*
  • Straat*
  • Huisnummer*
  • Postcode*
  • Woonplaats*
  • Land*
  • Telefoon
  • Emailadres*
  • Type lidmaatschap: lid / jeugdlid / partner/ouderlid*
  • Ik wil de nieuwsbrief ontvangen: ja / nee*
  • Ik wil de Lees ME zo ontvangen: digitaal / per post*
  • Ik ga akkoord met de privacyverklaring: ja*

Velden met een * zijn verplicht om in te vullen

Je email wordt beantwoord met daarin informatie over de betaalmogelijkheden. Na betaling ontvang je een welkomstpakket.

Binnenkort komt er een ledenomgeving op deze website. Het is dan mogelijk om direct op de website lid te worden en te betalen. Ook krijg je dan je persoonlijke account waarmee je toegang hebt tot extra’s op deze website.

Sommige zorgverzekeraars vergoeden het lidmaatschap van een patiëntenvereniging.

Een lidmaatschap loopt van januari tot januari. De kosten voor het lidmaatschap worden in januari in rekening gebracht via de door jou gekozen betaalmethode. Dit gebeurt automatisch als je je lidmaatschap niet hebt opgezegd. Als je gedurende het jaar lid wordt, bedraagt je eerste contributie het resterende bedrag voor dat jaar. In januari betaal je dan de volledige jaarlijkse contributie.

Lidmaatschap opzeggen

Een lidmaatschap duurt één kalenderjaar. Als je je lidmaatschap wilt opzeggen, moet je dat doorgeven voor 1 december. Als je niet opzegt, wordt het lidmaatschap automatisch verlengd.

Het opzeggen van je lidmaatschap kan via email naar ledenadministratie@me-cvsvereniging.nl of schriftelijk: ME/cvs Vereniging, t.a.v. ledenadministratie, Schotanuslaan 1 D, 8451 CS Oudeschoot.